czwartek, 11 października 2012

Wyspy szczęśliwe..

Bardzo lubię czytać książki choć porządnego regału na książki jeszcze nie mam, to kolekcjonuje je chętnie.

Do niektórych chętnie wracam "Zakochaj się w życiu" jest jedną z nich...
To książka pełna pozytywnej energii i nie da się jej czytać jednym tchem bo po każdym rozdziale cisną się do głowy przemyślenia i postanowienia. Szczególnie polecam na gorsze dni :). Zresztą sama okładka soczyście pomarańczowa (pierwsza z lewej na zdjęciu powyżej) mówi sama za siebie. 
Wraz z tym powrotem wrócił do mnie mój zakurzony nieco, ulubiony wiersz:

"Prośba o wyspy szczęśliwe"

A ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj,
ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań,
we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.

K. I. Gałczyński


A skoro już o szczęściu to cytat z innej mej lektury "Geografia szczęścia"
"Może szczęście polega na tym, że nie czujemy się tak, jakbyśmy powinni być gdzieś indziej, robić coś innego, być kimś innym."

Takie świadome tu i teraz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz